søndag 12. september 2010

Reawakening?

Mens jeg sitter i en smaasvett og klam forelesningssal og hoerer paa en selvhoytidelig professor snakke om sex i Hamlet begynner jeg og lure paa om jeg skal begynne aa blogge litt igjen.
Ikke noe voldsomme greier, bare en aldri saa liten oppdatering fra tid til annen.

Jeg har vaert her saapass lenge naa at tranger til aa gjoere noe "turistete" hele tiden har forsvunnet og det er mer hverdag enn feriefoelese. Trives fremdeles veldig bra og tusler rundt her og driver med ditt og datt, men hvem gjoer vel ikke det? Tenker ikke saa mye over at jeg er langt unna lenger, og det er vel sikkert en god ting.

Hadde mange smaabekymrede meldinger etter jordskjelvet i Christchurch, noe som beviser at alle burde begynne aa se paa billetter ned hit saa fort som mulig saa jeg kan vise dere hvor langt det er fra Wellington til Christchurch.

Saa skal jeg begynne aa skrive litt her igjen eller nei?

S.

ps. Noen som vet hvordan jeg kan faa norske bokstaver paa macen?


5 kommentarer:

  1. det finnes flere måter å få ÆØÅ på utenlandske tastaturer. Her er to

    Metode 1:
    gå på start-menyen og skriv "charmap" og trykk enter (om du ikke har windows XP må du trykke kjør/run og skrive inn der i steden)
    i charmap kan du kopiere ut de tegnene du ønsker å bruke

    Metode 2:
    Du har trolig et numerisk tastatur på maskinen din. Dvs. tall plassert som på en kalkulator på høyre side av tastaturet. (mulig du må aktivere det med Fn-tasten om du har laptop.)
    ved å holde ned Alt-tasten kan du taste inn tallkoder som tilsvarer forskjellige tegn
    Alt+0230 = æ
    Alt+0248 = ø
    Alt+0229 = å
    for store bokstaver er det egene koder
    Disse kodene finner du forresten nederst i høyre hjørne når du markerer et tegn i charmap

    Happy typing

    SvarSlett
  2. Ivar da. Det var vel gjerne en mac hun skulle ha norske tegn på, ikke en pc.

    Selma:

    Ved siden av klokken din, er det en snarvei for valg av tastaturspråk. Representert ved et flagg. Klikk det flagget og velg Character Palette. Der kan du justere keyboard layout som du vil :)

    Og svaret er forresten et rungende JA!

    SvarSlett
  3. Legger inn en stemme på JAAA jeg også :) Koselig å lese oppdateringer fra andre siden av jorda :)

    SvarSlett