onsdag 7. oktober 2009

1 essay. 1 test. 2 exams...

..er alt jeg har igjen. Hvorfor er det ikke lettere å skrive essay når man vet det er det siste man trenger å skrive på 4 måneder? Urettferdig.

Tiden siden ferien har gått skrekkelig fort, her har det vært strålende sommer til tider, og regn og kaldt vintervær andre dager. Må innrømme at det blir veldig deilig med ordentlig sommer snart.


Siste halvdel av ferien kom med strålende sol og utflukter hit og dit til diverse strender rundt Wellington. Veldig mye lettere å komme seg rundt her med bil, både buss og togruter er veldig begrenset, koster penger og bussen går før den skal(!). Dessuten var vi på vintertur med ANSA NZ til fjellet og sto på snowboard for en dag. På tross av øsende regnvær var det herlig å stå igjen, og morsomt å tilbringe tid med masse norske(og en kiwi, så samtalen gikk i en god blanding av norsk og engelsk).


For to uker siden hadde vi finaler i wellington handball league, og forrige helg var det årets siste turnering i Palmerston North to timer nord for Wellington. I en superintens bronsefinale som ble mye mer spennende enn alle hadde trodd(siden vi er jenter, høhø) endte det med at Blenheim gutta klarte å klamre til seg 3.plassen og vi måtte ta til takke med 4. foran Ballermann. I turneringa derimot gjorde vi klart bord og vant jenteturneringen. God måte å avslutte sesongen på. Så blir det avslutningsmiddag i helgen og en feiring av årets beste prestasjoner, blir gøy.


Nå nærmer det seg snart slutten på både skoleåret og tiden i St George(endelig). Har blitt drittlei av å måtte bekymre meg for hva 200 fulle unger kan finne på hver helg, brannalarmer som til stadighet går og dundring og skriking i gangene. Jajøss. Endelig tok sjefen her til fornuft og kastet ut et par at vi værste bråkmakerne(fra min etasje selvfølgelig) og innførte alkohol-ban for resten av tiden som er igjen. Jippija, det hjelper nå hvertfall litt..


Jeg fant ut at dette innlegget enten kunne være kort(alt er relativt) og overfladisk eller veldig langt og i mye detalj og mye kommentarer til alt. Jeg valgte det første, og skal også være lat og henvise dere all til facebook: http://www.facebook.com/album.php?aid=322590&id=666010650&l=f07aaf0bbe og http://www.facebook.com/album.php?aid=322600&id=666010650&l=ce989be400 for nye bilder(blogspot+bilder+nz-internett forbindelse=krasjbombang).


Håper alt er bra hjemme, det virker nå sånn!

Og for de som ikke vet det enda: jeg reiser herfra 1. desember, så den 3. er jeg hjemme igjen i full fart så clear your schedules!;)


Ps. Jeg har rødt hår!

2 kommentarer:

  1. Halla Slemma!

    Dette er Jørgen!! Helt sant....
    Så stor du har blitt, og så langt hjemmefra du er! Veit morra di hvor du er?
    Det tror ikke jeg, for hu blir klin gæern om jeg ikke melder meg i person to ganger om dagen.. RAAAAAP!!!

    Skal hilse fra Atle, han sier at du ikke trenger å stresse med å komme deg hjem.

    SvarSlett